Pe 18 aprilie, în ajunul zilei mele de naștere, m-am înconjurat de artiști. Inițiativa a pornit de la nevoia de mai multă comunicare între creativi, pentru un simplu interschimb de experiențe, dar a dus, de asemenea, la o socializare armonioasă și multă motivație.
Colaborând prin intermediul Mezomorf cu preponderență cu muzicieni încă din 2019 și observând personal că oportunitățile locale sunt tot mai răspândite, ce îmi doresc pentru acest eveniment este o aliniere a cunoștințelor. Tot mai mulți artiști au blocaje în creație, în modalitățile de promovare sau chiar în branding. Toate acestea au fost bifate ca discuții în cadrul acestui prim eveniment.
Bogdan Munteanu și Cristina Choleva dețin împreună agenția de booking Bandbook, iar noi am avut ocazia să aflăm dedesubturi despre scena muzicală națională și internațională. A fost o discuție bumerang și s-au formulat foarte multe întrebări, la care Bogdan și Cristina au răspuns în cunoștință de cauză și cu cea mai mare căldură.
S-a dezbătut până și cea mai așteptată dilemă: ”cum începi?”, întrebare atât legată de booking artiști, cât și pentru proiectele muzicale. Pe lângă munca din spatele fiecărei inițiative, Bogdan a întărit cât de important este networkingul. Mailurile de promovare sau comunicatele de presă fiind în sine mai sterile, mai eficient este să mergi la câte evenimente poți și să răspândești vestea proiectului tău prin viu grai.
Așa se păstrează oamenii, nu prin email.
Au urmat detalii despre pitch, reprezentând primul pas în anunțarea unui proiect. Organizatoric vorbind, pașii sunt mulți și unii nu tocmai previzibili, motiv pentru care Bogdan a recomandat și folosirea de agenții social media orientate spre artiști. De asemenea, s-a discutat și de faptul că teaserele se pot pune ”la infinit”, însoțite desigur și de repetiții sau orice altceva ce ține de exclusivitățile trupei. Așadar, poți anunța mult timp albumul, dar este importantă constanța. Când o trupă stagnează, este importantă măcar o postare o dată la două luni.
S-a vorbit despre importanța încărcării muzicii pe Spotify și Youtube Music, Apple Music. Cristina a explicat metoda waterfall de pe Spotify, o strategie de lansare care asigură o mai bună răspândire a pieselor, dar și un bun engagement pe mai multe luni.
Am adunat în cele ce urmează detaliile acestei metode:
- Încărcați pe Spotify prima piesă de pe album/ep. Vom numi aceasta piesa A.
- Când sunteți gata să distribuiți cea de-a doua versiune, utilizați funcția „Copy Release”.
- Căutați prima dvs. piesă din lansare (A).
- Selectați piesa A. Deoarece copiați piesa, metadatele, fișierul wav și ISRC vor fi, de asemenea, copiate.
- Încărcați noua dvs. piesă cu versiunea nou copiată. O vom numi piesa B.
- Acum, când piesa B este lansată, va fi împachetată ca B+A.
- Când sunteți gata să distribuiți restul ep-ului/albumului, repetați pașii enumerați mai sus, copiind piesele anterioare. Vom numi piesele rămase C.
- Atunci când piesele C vor fi lansate, vor fi împachetate împreună ca C+B+A.
Sursa:Spotify Waterfall Release Strategy – Label Engine News (label-engine.com)
Nu a durat mult până când s-a vorbit și de criza toboșarilor, de la care a venit îndemnul:
Apucați-vă de tobe!
O întrebare importantă a fost ”unde e o trupă în 2024? pe scenă sau pe social media?”. Bogdan desigur că a spus pe scenă, pe când Cristina a motivat că pe social media. Mai multe vor descrie în următorul articol de diseminare a acestui prim eveniment, care va fi scris de ei.
Am aflat și despre principiul pareto, de organizare și eficientizare, care ne este tuturor util. Practic, 80% dintre rezultatele tale sunt rezultatul a 20% din muncă. Schematic, ar fi după cum urmează:
- reprioritizare: notează-ți toate taskurile dintr-o zi sau dintr-o săptămână pornind de la cel mai important, ajungând abia apoi la cel mai puțin presant.
- delegare: cere ajutor
- stabilire obiective: ce vrei să obții din ceea ce faci?
- optimizare program: ales timpul în care lucrezi cel mai bine, atunci când ai productivitatea la nivel optim
Sursa: Principiul Pareto: rezultate mai bune cu mai puțină muncă (wearehr.ro)
Am plecat cu toții de la eveniment cu multă lumină în ochi și sete de creație.
Îmi rămâne să spun că suntem mândră de muzicienii Brașovului și de eforturile lor, vă mulțumesc pentru participare și susținere și vă îndemnăm să creați în continuare, întrucât arta însănătoșește. Și mergeți la concerte ca să vă bucurați!
Anunțăm totodată evenimentul mezocollaboratio musica II de săptămâna viitoare, 16 mai, Centrul Cultural Apollonia, sala Doina Cornea, etajul 2, ora 18.00, unde va vorbi Corina Dumitrescu despre experiența ei în Women in Music, Electric Castle și Mastering the Music Business. Vă așteptăm cu drag!