Aici și ultimul interviu din seria aceasta, cu @alexvekonyart. Urmează o succesiune nouă de articole cu altă structură și alte întrebări.
1. Există reguli în artă care ar trebui respectate? Care-i atitudinea ta față de ele?
Reguli există în fiecare domeniu, acum depinde și de restul dacă le respectă sau nu… Până la urmă, toți suntem liberi și daca vrem nu trebuie să respectăm anumite lucruri din artă, pentru că poate ieși ceva creativ și frumos chiar și fără reguli. Proporțiile sunt regulile pe care le respect, în rest mai trec cu vederea peste ele.
2. Pe ce te concentrezi în arta ta?
În principiu, pe realism, pentru că asta ador să fac, până la urmă. Chiar dacă la facultate profesorii imi dau uneori impresia că realismul nu e ok, eu tot fac ceea ce îmi place. Ce rost are să faci ceva ce nu îți place?
3. Care e cea mai bună învățătură a ta însușită în ceea ce privește stilul sau originalitatea?
Cea mai bună învățătură a mea cred ca e răbdarea, pentru că trebuie să ai multă răbdare și atenție în realism. Stiluri sunt foarte multe, iar în ziua de azi este foarte greu să vii cu ceva original.
4. Cum crezi că arta ta ar putea ajuta comunitatea ta locală?
Sincer, mi-aș dori foarte mult ca arta mea să ajute comunitatea. Sper să înțeleagă lumea ce vreau să transmit prin lucrările mele până la urmă. Vreau ca lucrările mele să însemne pentru fiecare ceva, să se regăsească într-un fel sau altul în ele.
5. Ce mesaj sau emoție vrei sa transmită arta ta, și care este visul pe care îl urmărești?
Eu, în principiu, nu vreau să precizez mesajul din arta mea, pentru că vreau ca fiecare să înțeleagă ce vrea și să nu îngrădesc… căci, de fapt, asta înseamnă. Îmi place să las să fie totul un mister… Iar emoțiile, în general, sunt destul de triste, zic eu. În general, mă inspir din trăirile mele sau ale altor persoane și din emoțiile mele, asta în mare parte.
6. În ce direcții observi că se duce arta, în general? Ce te-a surprins în ultimul timp?
Arta continuă să progreseze, desigur, doar că oamenilor le este mai ușor să arunce o privire la lucrările unor oameni pe instagram sau pinterest decât să meargă în galerii de artă unde întâlnești multe lucruri uimitoare și poti crea o experiență de neuitat.
7. Vorbind de tactică, ce mijloace folosești pentru a te exprima?
De când sunt mic, am folosit arta tradițională ca bază, acum fac la fel. Instrumentele mele sunt creioanele, cărbunele, iar uneori acrilice sau acuarele.
8. Care este cea mai mare provocare a unui ilustrator și care este cea mai dificilă parte din procesul tău de creație?
Sincer, ideile îmi vin repede, doar că durează foarte mult să le pun în practică pe toate. Cum am mai specificat, răbdarea este cea mai importantă, până la urmă. De obicei, odată ce imi vine o idee, fac o mică schiță, iar după continui cu lucrarea respectivă. Când termin acea lucrare, continui cu ideea următoare. Cea mai dificilă parte este procesul până când finalizez lucrarea.
9. În ceea ce privește teoria, dar și practica, ce ai înțeles din ilustrație într-un moment definitoriu și ai spus ”în sfârșit m-am prins”?
Lucrul pe care l-am înțeles a fost repetarea, deoarece, după cum se și zice, ”repetarea este cheia succesului”.
10. În încheiere, ce alte hobby-uri ai?
Uneori creez logo-uri si gătesc, până la urmă și gătitul este o formă de artă.
Lucrarea aceasta are dimensiunea de 100×70 ți se numește “Zodiac killer” , reprezintă cele douăsprezece zodii în formele lor malefice, adică, după cum se poate observa, cele patru fețe plutitoare sunt fețele celor mai cunoscuți criminali în serie.
Desigur, poate părea puțin creepy motivația alegerii, dar cum altfel aș fi putut crea o atmosferă înfricoșătoare pentru tema aceasta?
Practic, reprezintă părțile noastre negative, cum ne simțim uneori când facem ceva negativ, desigur că nu în sensul acela în care au acționat acei criminali…
Asta ar fi simbolistica.
Iar povestea pe care am avut-o este că o persoană își schimbă personalitatea în fiecare lună și adoptă comportamentul criminalului respectiv din zodia respectivă.
Eu tot timpul stau și termin lucrarea respectivă, când termin încep alta, nu încep alta în timp ce lucrez la alta. Uneori fac asta la facultate, doar ca să am ceva să prezint. Studiez grafică la Facultatea de Arte și Design din Timișoara.
Lucrările le termin în vreo treizeci de zile, două săptămâni, o săptămână, depinde acum de dimensiunea lucrării și de tehnica pe care o folosesc. Dacă desenez realistic, atunci da, durează mult până termin, plus că depinde și de dispoziția mea.
Imi place să creez povești cu lucrările mele, uneori mă simt ca un fel de scriitor, doar că în loc să scriu povestea, o desenez.